Sazka vstupuje do nové éry: ke konci ledna 2026 se přejmenuje na Allwyn
Legendární česká značka příští rok oslaví 70 let a přijme jméno své mateřské společnosti Allwyn. Podstata firmy i oblíbené loterie a hry zůstávají beze změny. Rebranding přinese novinky, širší nabídku zábavy a lepší využití mezinárodních synergií a inovací skupiny Allwyn.


Přečtěte si také: Podcast HR Espresso s Kateřinou Lukášovou: Autenticita a otevřený dialog v HR


Největší loterijní společnost v Česku oznámila, že se ke konci ledna 2026 přejmenuje ze Sazky na Allwyn. Naváže tak na krok z roku 2021, kdy se mateřská Sazka Group změnila na Allwyn, a stane se ještě výraznější součástí globální vize – být světovou jedničkou v loteriích a zábavě pod silnou značkou. Změna symbolizuje novou éru a zároveň přinese zákazníkům řadu novinek. Nové jméno i produkty mají oslovit i mladší generaci. Přípravy bude provázet několik měsíců trvající komunikační kampaň.

„Se změnou názvu přijde nová energie a věřím, že i posun ve vnímaní značky jako více moderní a atraktivní pro mladší generaci. Přijetí značky Allwyn v lednu příštího roku je dalším důležitým milníkem v úspěšném příběhu Sazky. Otevírá nám nový prostor pro růst, uvedeme řadu novinek a moderní formy her. Přijetí jména naší mateřské loterijní skupiny nás více propojí s globálním světem. Zároveň je potřeba zdůraznit, že naše podstata zůstává stejná – stále lidem plníme sny, stále tu bude Sportka, Eurojackpot nebo Černá perla, které jsou mezi zákazníky velmi oblíbené,“ říká Aleš Veselý, generální ředitel společnosti.


Je správný čas na změnu jména

Rok 2026 bude pro Sazku symbolický – společnost oslaví 70 let na trhu. Podle Aleše Veselého však tradiční značka narážela na limity dalšího rozvoje. Mateřská firma Allwyn, která vyrostla ze Sazky, už přitom buduje globálně známou značku založenou na inovacích, moderní zábavě a mezinárodních partnerstvích – třeba s Formulí 1 nebo týmem McLaren. Přechod na jméno Allwyn má do Česka přinést novou energii, propojení se světem a připravit firmu na budoucnost.

„Kruh se uzavírá a zároveň začíná nová etapa. Sazka, která stála u samotného zrodu skupiny Allwyn, toto jméno od ledna ponese také. Tímto krokem se stane přirozenou součástí globální značky a bude přinášet do jejího mezinárodního příběhu svoje zkušenosti a český otisk,“ říká Aleš Veselý a doplňuje: „Těším se na to, že český trh bude takovou laboratoří inovací, kde budou vznikat nové koncepty produktů s potenciálem pro celou skupinu.“

Lednový rebranding doprovodí intenzivní komunikace. Už 1. října startuje první kampaň vysvětlující spojení Sazky a Allwynu. Součástí bude i barevná instalace „Štěstí“ se 14 dvoumetrovými čočkami na náměstí Republiky v Praze v rámci Signal Festivalu. Další kroky přinesou image kampaň při samotném přejmenování i komunikaci nových produktů.

Globální značka zároveň otevře dveře k mezinárodním zážitkům – zákazníci se mohou těšit například na aktivity spojené s partnerstvím Allwynu s Formulí 1 a týmem McLaren nebo na novinky v prezentaci Allwynu na Mezinárodním filmovém festivalu v Karlových Varech. Podpora českého sportu a parasportu ale zůstává pevnou součástí – včetně programů Sazka Champs a rozvoje cyklistiky.


Allwyn přinese nové možnosti výher

Změna názvu zákazníkům otevírá i nové herní příležitosti. Už nyní je v nabídce novinka Allwyn Joker, která násobí výhry a přidává i bonus – zážitek z Velké ceny Formule 1. V roce 2026 se navíc představí úplně nová produktová vertikála FunPark. Ta spojí instantní hry s inovativní gamifikací, blízkou fanouškům mobilní zábavy, a nabídne jim šanci na reálné výhry.

Rebranding tak znamená modernější prezentaci, nové formy zábavy a rychlejší zavádění inovací díky mezinárodnímu know-how. Stejně důležitým pilířem ale zůstává zodpovědné hraní – dlouhodobá součást strategie společnosti.

Dobrá zpráva: oblíbené loterie, losy a hry zůstanou stejné. Sportka, Eurojackpot, Extra renta nebo Černá perla si zachovají svá jména i charakter.


Proměna prodejní sítě a digitálního prostředí

Součástí rebrandingu bude i nová vizuální identita. Tradiční „žlutou kouli“ na prodejních místech nahradí symbol čočky s písmenem A. Žlutou doplní svěží tyrkysová. Proměna se dotkne více než 8 000 prodejních míst po celé republice, včetně 3 000 venkovních instalací.

Rozšíří se i dostupnost – Sportku nebo los si nově půjde pořídit třeba v kavárnách, pekárnách či večerkách prostřednictvím malých mobilních terminálů.

Změna se projeví také v digitálním prostředí – web i mobilní aplikace získají v příštím roce nový vzhled, díky kterému bude přístup k produktům a službám ještě snazší.


Co znamená Allwyn

Allwyn je mezinárodní společnost působící v oblasti her a zábavy, která se zaměřuje především na loterie. Vyrostl z české Sazky – a jeho příběh je tak i příběhem českého úspěchu s globálním přesahem.
Díky důvěryhodným značkám má vedoucí postavení na trzích v Evropě i Severní Americe. Jeho posláním je přinášet lidem lepší herní zážitky napříč rostoucím portfoliem produktů, a to s důrazem na inovace, technologie, bezpečnost a zároveň podporu veřejně prospěšných projektů.

Samotný název Allwyn je jednoduchý, mezinárodně srozumitelný a snadno vyslovitelný. Je inspirovaný anglickými slovy All (všichni) a Win (vyhrát) a nese poselství šance na výhru pro všechny, kdo jdou šanci naproti. 

Allwyn je součástí investiční skupiny KKCG podnikatele a filantropa Karla Komárka, do které patří také energetická společnost MND nebo IT společnosti Aricoma a Avenga.

Přečtěte si také