První mobil dostávají české děti nejčastěji v rozmezí 7-9 let. O něco dříve začínají používat mobilní telefony dívky, důvodem jsou větší obavy o bezpečnost ze strany rodičů. Internet svým dětem rodiče zpřístupní až s nástupem puberty. Informace vyplývají z aktuálního průzkumu největšího virtuálního operátora SAZKAmobil.
„Věk, kdy děti dostávají svůj první mobilní telefon, se v posledních letech poměrně ustálil. Nákup prvního mobilu je nejčastěji spojován s nástupem dítěte na základní školu, nejpozději pak s druhou třídou. Hlavním důvodem je bezpochyby starost rodičů o bezpečnost dětí a možnost okamžité kontroly,“ říká Jan Schmiedhammer, ředitel mobilního operátora SAZKAmobil a Finančních služeb.

Zahájení školní docházky je sice pro české rodiče důležitou motivací ke koupi mobilního telefonu, nicméně není zcela neobvyklé vidět s mobilem v ruce i předškolní děti. Pětina rodičů dětí ve věku 5 až 6 let přiznává, že své ratolesti už stihla vybavit mobilním telefonem.

Paušál i s daty až na druhém stupni

V první fázi děti mobil používají primárně na volání a zasílání textových zpráv. S přibývajícím věkem však narůstá tlak na rodiče, kdy dětem umožnit surfovat na internetu. „Ačkoliv první mobil mají děti většinou v osmi letech, nástup využívání mobilních dat je situovaný až do puberty, konkrétně mezi 13 až 15 lety. Dnešní školáci tráví na sociálních sítích stále více času. Kromě Instagramu, Messengeru a WhatssAppu je aktuálním fenoménem například sledování youtuberů. Současné trendy se samozřejmě rychle šíří. Lze očekávat, že se průměrná věková hranice, kdy děti začínají konzumovat obsah v digitálním prostředí, bude i nadále snižovat,“ pokračuje Jan Schmiedhammer.  

Se zpřístupněním internetu souvisí i změna způsobu vyúčtování. Více než 80 % dětí na prvním stupni základní školy používá předplacenou kartu. Toto množství začíná významně klesat (na 50 %) právě okolo 13 let věku dítěte, tedy doby, kdy rodiče sjednávají svým potomkům první tarif. Paušál hradí rodiče běžně až do absolvování střední školy.

SAZKAmobil vznikl v roce 2014, nabízí předplacené služby s odměnami za dobití, paušální tarify i unikátní loterii SAZKAmobil šance. V současnosti má více než 200 000 spokojených zákazníků a je tak největším virtuálním operátorem v ČR. Dle srovnání ČTÚ je SAZKAmobil zároveň nejférovějším operátorem na trhu. Vice informací na www.sazkamobil.cz.