Zavřít
Bilance: Délka hraní: Maximální výhra na technické hře je 500 000 Kč
obrázek plovoucího bannery loyalty
Zlaté kolo
Máte 0 z 10 Zlaťáků
Sazka svět

Rozhovor: Vítěz koronakrize? E-sport!

Rozhovor: Vítěz koronakrize? E-sport!

Lidé tráví doma více času než kdy dřív a herní průmysl vzkvétá. Jak ovlivnila e-sport současná pandemie? Co mu dala, a naopak vzala? Na otázky odpovídá Jan Pašek, předseda herního spolku Inaequalis, jehož je Sazka generálním partnerem.

E-sport je sám o sobě v posledních letech stále více populární. Jak ho navíc posunula současná situace, která přilákala k obrazovkám velké množství nových diváků?


Popularita e-sportu rozhodně stoupá. Je to v posledních letech jedno z nejrychleji se rozvíjejících odvětví a koronavirová krize samozřejmě e-sportu ještě pomohla. Zavřely se stadiony, divadla, kina, lidé jsou nucení zůstat doma a hledají jinou zábavu.
 

Přečtěte si také: Hráči jsou obézní a agresivní. 5 nejčastějších mýtů kolem počítačových her


Když je někdo velký fanoušek fotbalu a dlouho se nehraje, pustí si s chutí přátelské utkání ve hře FIFA organizované a podporované samotnými fotbalovými týmy, ať už je to Viktoria Plzeň, Sparta nebo ostatní. Navíc přibylo samotných hráčů a týmů. Mladí nemají možnost se stýkat, tak tráví více času u počítače. 
 

Je něco, co krize e-sportu vzala?


Stejně jako všem odvětvím vzaly lockdowny i e-sportu možnost osobního kontaktu. Hráči a týmy se potřebují scházet a trávit spolu čas i v reálném světě. Osobní kontakt, to je něco, co nikdy nedokáže virtuální svět nahradit. A čím déle to bude trvat, tím větší to může mít následky, které si ještě někteří neuvědomují.
 

Dá se odhadnout, kolik lidí se v současné době e-sportu věnuje, a to jak aktivně, tak i pasivně? A jaký je rozdíl oproti minulým rokům? 


Odhadovat moc nedokážu, ale určitě jsou nějaká reálná čísla z anket nebo průzkumů. Nicméně troufnu si tvrdit, že na české a slovenské scéně se pohybují desítky tisíc hráčů, samotných e-sportových organizací jsou desítky a lidí, kteří něco zkusili hrát nebo zaslechli slovo e-sport, jsou statisíce.
 

Dají se podobně jako v jiných odvětvích určovat v e-sportu trendy? Co aktuálně na tomto poli frčí? 


Samozřejmě. Trendy určují jak hráči, tak diváci, ale i peníze. Příkladem z poslední doby je popularita hry FIFA, která neustále roste, propojuje se s reálným fotbalem a dostává se do podvědomí lidí, kteří e-sport pravidelně nesledují.
 

Na závěr „povinná“ otázka – jaká je budoucnost e-sportu?


E-sport a jeho popularita ještě několik let poroste. Už teď se v některých aspektech dotahuje na klasický sport a některé sporty již dávno překonal ať svou sledovaností, výší výher nebo jen počtem hráčů v dané hře. Určitě se bude nadále rozvíjet a již brzy ho uvidíme třeba na olympiádě.

Inaequalis je neziskové občanské sdružení působící v oblasti e-sportu. Patří mezi přední CZ/SK herní kluby a pravidelně se účastní nejvyšších soutěží, a to i na mezinárodní scéně. Sdružení vzniklo v roce 2011 jako útočiště pro všechny hráče Starcraft II bez ohledu na jejich aktuální schopnosti. Právě unikátní přístup a rozdíl ve schopnostech jednotlivých hráčů vedl ke vzniku jména spolku Inaequalis (latinsky inaequalis – nerovný). Spolek klade důraz na dobré vztahy, slušné chování a snahu pomoct jeden druhému. Pravidelně pořádá online a offline akce s herní tématikou zaměřené na propagaci a rozvoj e-sportu. V současné době má víc než 600 aktivních členů. Více informací o organizaci najdete na tomto odkazu.

Přečtěte si také