Obchodní podmínky Sazka Ticket

vydané v souladu s ustanovením § 1751 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Občanský zákoník“).

Tyto obchodní podmínky upravují podmínky pro poskytování níže definovaných Služeb prodeje Vstupenek na sportovní, kulturní a společenské Akce společností SAZKA a.s., se sídlem Evropská 866/69, 160 00 Praha 6, Vokovice, e-mail: info@sazkaticket.cz, telefon: (+420) 266 12 11 22, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 7424, IČO 26493993, pod obchodní značkou „SAZKA TICKET“ (dále též jen „SAZKA TICKET“) a související smluvní vztahy se Zákazníkem. 

Nákupem Vstupenky vyjadřuje Zákazník souhlas s těmito obchodními podmínkami a zavazuje se jimi řídit.

1. Definice pojmů

1.1. Akce 
Koncertní, divadelní nebo jiné představení, sportovní utkání nebo turnaj, dále výstavy, konference, školení, veletrhy a další Akce. Vstup na Akce je podmíněn zakoupením Vstupenky.

1.2. Pořadatel 
Subjekt, který podniká v oblasti pořádání Akcí a který uzavřel s provozovatelem TICKETPORTALU, společností IRSnet CZ s.r.o., smlouvu o poskytování Služeb Zákazníkům.

1.3. Provozovatel TICKETPORTALU
Provozovatelem prodejní sítě TICKETPORTAL a internetových stránek www.ticketportal.cz je společnost IRSnet CZ s.r.o., IČO 26732122, se sídlem Politických vězňů 934/15, Nové Město, 110 00 Praha 1, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka 90221. Prodejní síť TICKETPORTAL dále jen „TICKETPORTAL“ a internetové stránky www.ticketportal.cz dále jako „internetové stránky TICKETPORTAL“.

1.4. Prodejní síť SAZKA TICKET

Prodejní síť SAZKA TICKET tvoří Prodejní místa SAZKA - síť prodejních míst (sběren) s terminály společnosti SAZKA a.s. v České republice.

1.5. Služby 
Zprostředkování objednání, platby a doručení Vstupenek, příp. jiné související služby. 

1.6. Smlouva 
SAZKA TICKET poskytuje Zákazníkům Služby jménem a na účet Pořadatele. Nákupem Vstupenky na Akci Zákazník uzavírá smluvní vztah přímo s Pořadatelem. Pořadatel je odpovědný za řádné provedení a splnění nabízené Akce.

1.7. Vstupenka 
Doklad opravňující Zákazníka ke vstupu na Akci určený pro jednorázové použití, jestliže není stanoveno jinak. 
Vstupenka je cenina, její kopírování, padělání a pozměňování je zakázáno. Zakoupená Vstupenka se nevyměňuje, a to s výjimkou vady vyvolané úmyslným zaviněním nebo hrubou nedbalostí na straně SAZKA TICKET. 
V případě zničení, poškození, ztráty nebo odcizení Vstupenky se náhradní Vstupenka neposkytuje.

1.8. Zákazník  
Osoba, která využívá Služeb SAZKA TICKET.

2. Ceny a poplatky

2.1. Ceny vstupenek
O ceně Vstupenek a o případných slevách cen Vstupenek na Akci rozhoduje Pořadatel. Pořadatel si vyhrazuje právo kdykoli změnit ceny Vstupenek, a to i bez udání důvodu.  Pro úhradu ceny Vstupenky rezervované v internetovém obchodu TICKETPORTALU je rozhodující cena Vstupenky platná v době její rezervace.
Ceny Vstupenek se uvádí jako konečné včetně servisního poplatku SAZKA TICKET a včetně zákonné sazby DPH v případě, že Pořadatel je plátcem DPH. S cenami Vstupenek se lze seznámit na internetových stránkách TICKETPORTALU.
Poskytuje-li Pořadatel na Akci slevy z cen Vstupenek, oprávněnost nároku na slevu se kontroluje při vstupu na Akci. Podmínky pro poskytnutí slevy jsou uváděny na internetových stránkách TICKETPORTALU. V případě, že Zákazník nesplňuje podmínky pro přiznání slevy, vstup na Akci mu nebude umožněn a Zákazníkovi nevzniká nárok na náhradu ceny Vstupenky ani jakýchkoli výloh, které jemu nebo jakékoli třetí osobě vznikly v souvislosti s Akcí.
Uhrazená cena Vstupenky se nevrací, není-li dále v těchto obchodních podmínkách výslovně uvedeno jinak. 

3. Poskytování Služeb prostřednictvím Prodejních míst SAZKA

3.1. Poskytované Služby
V Prodejním místě SAZKA lze prostřednictvím obsluhy terminálu:
a) Služby objednat a zaplatit, tj. provést přímý nákup Vstupenky,
b) zaplatit Služby objednané jiným způsobem, tj. provést platbu ceny Vstupenky rezervované v internetovém obchodu TICKETPORTALU.

3.2. Přímý nákup 
Přímému nákupu Vstupenky předchází vytvoření tzv. terminálové rezervace. V rámci jedné terminálové objednávky lze zarezervovat maximálně 5 kusů Vstupenek na jednu Akci v jedné cenové kategorii. 
Rezervační systém v Prodejním místě SAZKA neumožňuje v případě číslovaných míst k sezení výběr z aktuální nabídky volných míst. Rezervační systém vždy nabízí nejlepší dostupnou Vstupenku ve zvolené cenové kategorii Vstupenek.
K vytvoření terminálové rezervace Vstupenky je třeba u zvolené Akce zjistit její sedmimístné identifikační číslo, tzv. ID Akce. Toto ID Akce může obsluha vyhledat prostřednictvím terminálu nebo jej Zákazník nalezne na internetových stránkách.
 
Obsluha terminálu zadá do rezervačního systému ID Akce, Zákazník sdělí obsluze terminálu postupně svou objednávku, tj.: 
a) cenovou kategorii Vstupenky,
b) počet kusů Vstupenek v plné, případně ve zlevněné ceně, a
c) požadovaný sektor, pokud ve zvolené cenové kategorii je možný výběr z více sektorů.

Pokud je objednávka Zákazníka rezervačním systémem akceptována, terminál vytiskne potvrzení objednávky – rezervaci, kterou obsluha terminálu předá Zákazníkovi. 
Rezervace obsahuje informace o Akci, o rezervovaném místě (místech) a o ceně Vstupenky. Rezervace má časově omezenou platnost, která je na potvrzení uvedena, a to dobu 15 minut. Po uplynutí této doby rezervace automaticky pozbude platnosti. 

Zákazník je povinen před platbou ceny Vstupenky zkontrolovat správnost své objednávky a rezervace. Na pozdější reklamace nebude brán zřetel. 
Zákazník je povinen předat obsluze terminálu rezervaci společně s příslušnou peněžní částkou k zaplacení ceny Vstupenky. Obsluha terminálu následně zadá do rezervačního systému číslo rezervace a v případě, že rezervace je systémem akceptována, terminál vytiskne platnou Vstupenku, kterou obsluha terminálu předá Zákazníkovi. Pokud není řádné vytištění Vstupenky z jakéhokoliv důvodu možné, vrátí obsluha terminálu Zákazníkovi plnou cenu rezervované Vstupenky. V takovém případě nedojde k uzavření Smlouvy.
Zákazník je povinen bez zbytečného odkladu po převzetí Vstupenek zkontrolovat správnost a kvalitu vytištěné Vstupenky. V případě, že byla Vstupenka vytištěna vadně, Zákazník je povinen bez zbytečného odkladu vadný tisk reklamovat u obsluhy terminálu a předá jí vadně vytištěnou Vstupenku. Obsluha terminálu opakovaně vytiskne Zákazníkovi novou Vstupenku, nebo není-li to možné, má Zákazník právo podat reklamaci podle čl. 6.1 písm. a) těchto obchodních podmínek. 

3.3. Platba internetové rezervace
Zákazník je povinen před platbou ceny Vstupenek zkontrolovat správnost své objednávky a rezervace potvrzené z internetového obchodu TICKETPORTALU. Na pozdější reklamace nebude brán zřetel. 
Zákazník obsluze terminálu sdělí číslo rezervace a obsluha terminálu jej zadá do rezervačního systému. Zákazník také může předložit čárový kód rezervace, který předem vytiskne nebo jej zobrazí na displeji mobilního zařízení.
V případě, že je rezervace systémem akceptována, obsluha terminálu informuje před platbou Zákazníka o počtu Vstupenek v rezervaci a o celkové částce k zaplacení. Při platbě rezervace z internetového obchodu TICKETPORTALU v Prodejních místech SAZKA je rozhodující cena Vstupenky platná v době její rezervace. Platbu lze uskutečnit v hotovosti nebo platební kartou. 
Zákazník je povinen předat obsluze terminálu příslušnou peněžní částku, obsluha terminálu platbu potvrdí, terminál vytiskne platnou Vstupenku, kterou obsluha terminálu předá Zákazníkovi. Pokud není řádné vytištění Vstupenky z jakéhokoliv důvodu možné, vrátí obsluha terminálu Zákazníkovi plnou cenu rezervované Vstupenky. V takovém případě nedojde k uzavření Smlouvy.
Zákazník je povinen bez zbytečného odkladu po převzetí Vstupenek zkontrolovat správnost a kvalitu vytištěných Vstupenek. V případě, že byla Vstupenka vytištěna vadně, Zákazník je povinen bez zbytečného odkladu vadný tisk reklamovat u obsluhy terminálu a předat jí vadně vytištěnou Vstupenku. Obsluha terminálu opakovaně vytiskne Zákazníkovi novou Vstupenku, nebo není-li to možné, má Zákazník právo podat reklamaci podle čl. 6.1 písm. a) těchto obchodních podmínek.

4. Další povinnosti Zákazníka

4.1. Pokyny Pořadatele
Vydá-li Pořadatel v souvislosti s konáním Akce pokyny pro Zákazníky, budou takové pokyny Pořadatele k dispozici na internetových stránkách TICKETPORTALU a Zákazník je povinen těchto pokynů dbát a řídit se jimi.

4.2. Vstup a pobyt na místě konání Akce
Předložením Vstupenky u vstupu a vstupem na místo konání Akce vyjadřuje Zákazník souhlas s provozními a návštěvními předpisy místa konání Akce. Pořadatel a provozovatel místa konání Akce si vyhrazují právo odepřít vstup nebo vyvést každou osobu, která tyto předpisy porušuje, a to bez nároku na vrácení ceny Vstupenky.

5. Vrácení ceny Vstupenky

5.1. Změna času zahájení Akce
U jednotlivých (zejména sportovních) Akcí může dojít ke krátkodobé změně času zahájení Akce. Tyto informace jsou uváděny na internetových stránkách a sociálních sítích Pořadatele, v tisku a v ostatních sdělovacích prostředcích. V případě krátkodobé změny času zahájení Akce zůstávají zakoupené Vstupenky v platnosti.

5.2. Změna termínu a/nebo místa konání Akce
V případě změny termínu a/nebo místa konání Akce Pořadatelem rozhodne Pořadatel, zda ponechá zakoupené Vstupenky v platnosti i pro změněný termín či místo konání Akce, nebo zda vrátí Zákazníkům uhrazené ceny Vstupenek, případně nabídne Zákazníkům jinou formu kompenzace. Tyto informace poskytnuté Pořadatelem TICKETPORTAL uvede bez zbytečného odkladu na internetových stránkách TICKETPORTALU.

5.3. Úplné zrušení Akce
V případě úplného zrušení Akce Pořadatel stanoví způsob, termín a místo pro vrácení ceny Vstupenek Zákazníkům. Tyto informace poskytnuté Pořadatelem TICKETPORTAL uvede bez zbytečného odkladu na internetových stránkách TICKETPORTALU.

5.4. Informování Zákazníků
TICKETPORTAL informuje Zákazníky o změnách termínu nebo místa konání Akce, o úplném zrušení Akce a o vracení ceny Vstupenek zasláním zprávy elektronickou poštou na e-mailovou adresu, kterou Zákazník uvedl v registraci v internetovém obchodu TICKETPORTALU. TICKETPORTAL neodpovídá za případné nedoručení nebo pozdní doručení této e-mailové zprávy.

5.5. Vrácení ceny Vstupenek
Pořadatel Akce stanoví podmínky, termín a místo pro vrácení ceny Vstupenek. Podmínkou pro vrácení ceny Vstupenky zaplacené v Prodejním místě SAZKA je vrácení Vstupenky v nepoškozeném stavu, a to v souladu s podmínkami uvedenými v informaci pro Zákazníka na internetových stránkách TICKETPORTALU.

5.6. Způsoby vrácení ceny Vstupenek 
Pořadatel může rozhodnout o tom, že vrácení ceny Vstupenek Zákazníkům zajistí sám svým jménem a na svůj účet, za podmínek, v čase a na místě, které určí. 
Pověří-li Pořadatel provozovatele TICKETPORTALU, resp. SAZKA TICKET vrácením ceny Vstupenek Zákazníkům jménem a na účet Pořadatele, vrácení ceny Vstupenky proběhne následujícím způsobem:  
Zákazník předá obsluze terminálu v Prodejním místě SAZKA zakoupenou Vstupenku. V případě, že je Vstupenka systémem akceptována, terminál vytiskne potvrzení o vrácení Vstupenky, které obsluha terminálu předá spolu s peněžní částkou odpovídající ceně Vstupenky Zákazníkovi.  

6. Reklamace, stížnosti a řešení sporů

6.1. Reklamace Služeb nebo podání stížnosti
SAZKA TICKET není Pořadatelem Akcí, a proto je Zákazník oprávněn u SAZKA TICKET reklamovat výlučně Služby poskytované ze strany SAZKA TICKET, a to bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 kalendářních dní ode dne vadného poskytnutí Služby, jinak toto právo zanikne. Zákazník může rovněž podat stížnost z jiných důvodů, než pro které lze podat reklamaci. 
SAZKA TICKET se rovněž zprostí odpovědnosti v případě, že ve splnění povinností SAZKA TICKET z těchto obchodních podmínek zabránila mimořádná nepředvídatelná a nepřekonatelná překážka vzniklá nezávisle na jeho vůli, tzv. vyšší moc. Událostí vyšší moci se pro účely těchto obchodních podmínek rozumí mimo jiné i výpadek v síti nebo nedostupnost rezervačního systému v Prodejní síti SAZKA TICKET.
Reklamaci může Zákazník uplatnit pouze v případě, že postupoval v souladu s těmito obchodními podmínkami.
a)    Reklamace vadného tisku Vstupenky v Prodejním místě SAZKA
Reklamace se podává prostřednictvím reklamačního listu, který vyplní obsluha terminálu. V reklamačním listu obsluha terminálu uvede údaje nutné k vyřízení reklamace, zejména datum uplatnění reklamace, název Akce, místo a čas konání Akce, celkový počet a hodnotu správně a vadně vytištěných Vstupenek v Kč, detaily o rezervovaném místě (místech) v případě Vstupenky k sezení a kontakt na Zákazníka. K reklamačnímu listu musí být přiloženy veškeré vadně vytištěné Vstupenky. Zákazník obdrží potvrzenou kopii reklamačního listu. 

6.2. Reklamace Akce
SAZKA TICKET neodpovídá za uskutečnění Akcí a změny termínů nebo místa jejich konání, průběh Akcí a změnu v jejich programu, ani za jakékoli události vzniklé v průběhu Akcí nebo v souvislosti s jejich konáním. SAZKA TICKET rovněž neodpovídá za žádnou škodu nebo jakoukoli jinou újmu, která Zákazníkovi nebo jakékoli třetí osobě vznikne v souvislosti s návštěvou Akcí, zejména neodpovídá za žádné výlohy, které Zákazníkovi vznikly v souvislosti s Akcí, její změnou, zrušením nebo konáním. Veškeré nároky je třeba vždy uplatnit u příslušného Pořadatele Akce. 
SAZKA TICKET se zavazuje předat veškeré obdržené reklamace týkající se Akce k vyřízení provozovateli TICKETPORTALU, resp. Pořadateli Akce.   

6.3. Způsoby uplatnění reklamace a podání stížnosti
Reklamaci Služeb poskytnutých ze strany SAZKA TICKET nebo podání stížnosti z jiných důvodů může Zákazník uplatnit v písemné formě odesláním elektronické zprávy na adresu info@sazkaticket.cz nebo odesláním poštou na adresu SAZKA a.s., SAZKA TICKET, Evropská 866/69, 160 00 Praha 6, Vokovice.

6.4. Vyřízení reklamace a stížnosti
Reklamace a stížnosti se vyřizují ve lhůtách odpovídajících složitosti a technické nebo administrativní náročnosti uplatněné reklamace. SAZKA TICKET je povinna vyřídit reklamaci nebo odpovědět na stížnost bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dní ode dne doručení reklamace nebo stížnosti. Tato lhůta neběží, je-li vyřízení reklamace nebo odpověď na stížnost znemožněna z důvodů stojících na straně Zákazníka. 

6.5. Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů (ADR) 
V případě, že dojde mezi Zákazníkem a Pořadatelem či společností SAZKA a.s. ke vzniku spotřebitelského sporu ohledně Služeb prodeje Vstupenek popsaných v těchto obchodních podmínkách, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může Zákazník podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je:

Česká obchodní inspekce
Ústřední inspektorát – oddělení ADR
Štěpánská 44
110 00 Praha 1
Email: adr@coi.cz
Web: www.coi.cz 

7. Informace o zpracování osobních údajů Zákazníků

7.1. Osobní údaje Zákazníka při využití Služeb Internetového obchodu TICKETPORTALU
V případě, že Zákazník využije Služeb online vytvoření rezervace Vstupenky na internetových stránkách TICKETPORTALU, dochází ke zpracování osobních údajů Zákazníka, přičemž správcem osobních údajů je provozovatel TICKETPORTALU. Veškeré informace o zpracování osobních údajů Zákazníka obdrží Zákazník v rámci procesu objednávky prostřednictvím internetového obchodu TICKETPORTALU.

8.  Odpovědnost za škodu

8.1. Odpovědnost SAZKA TICKET
SAZKA TICKET nenese odpovědnost za správnost, úplnost nebo aktuálnost informací uvedených v nabídce Akce, předaných ze strany Pořadatele a následně umístěných na internetových stránkách, a to s výjimkou úmyslného zavinění nebo hrubé nedbalosti na straně SAZKA TICKET. Tímto není dotčeno právo reklamace týkající se poskytování Služeb ze strany SAZKA TICKET podle čl. 6 těchto obchodních podmínek.

8.2. Odpovědnost Pořadatele
Veškeré nároky na náhradu škody vzniklé Zákazníkovi před Akcí, v jejím průběhu nebo po ní, v souvislosti s jejím konáním nebo se změnou programu, místa nebo termínu jejího konání apod. je Zákazník oprávněn uplatnit výlučně vůči příslušnému Pořadateli Akce. 

9. Společná, přechodná a závěrečná ustanovení

9.1. Obchodní podmínky a jejich změny
SAZKA TICKET má právo v případě vzniku rozumné potřeby změny (zejména v návaznosti na vývoj právního prostředí, v zájmu zlepšení kvality poskytovaných Služeb, v souvislosti s technickým rozvojem, nebo z důvodu podstatné změny tržních podmínek) provést přiměřenou změnu těchto obchodních podmínek. SAZKA TICKET v takovém případě uveřejní nové znění obchodních podmínek na internetových stránkách, a to vždy před jejich účinností.
Pokud by se stalo některé ustanovení těchto obchodních podmínek neplatným, zůstává platnost ostatních ustanovení nedotčena.

9.2. Účinnost obchodních podmínek
Tyto obchodní podmínky nabývají platnosti a účinnosti dne 6. srpna 2024.