Vklad Zavřít
Více informací
Méně informací

Zkuste si také

Fenomén stírání losů

08.06.2017 / 14:00
Téměř dvě třetiny darujících je přesvědčeno, že z případné výhry obdrží určitý podíl. Reakce zákazníků po setření vysokých výher sledovala Sazka ve svém krátkém průzkumu, kterého se účastnilo 525 respondentů. Stírací los se totiž stále častěji stává zajímavým a netradičním dárkem pro přátele či rodinu.

I když los darujeme vždy s dobrým úmyslem a přejeme dotyčnému výhru, v případě odhalení vyšší částky začíná téměř 60 % lidí polemizovat, proč si los nenechali pro sebe,“ říká tiskový mluvčí Sazky Václav Friedmann a dodává: „V tomto ohledu jsou navíc naprosto shodné reakce mužů a žen, roli nehraje ani dosažené vzdělání.

Darujete blízkým los, který je výherní. Myslíte, že z výhry něco dostanete?
ANO – 60,4 % NE – 39,6 %
Dostanete od blízkých los, který je výherní. Podělíte se s darujícím?
ANO – 89,3 % NE – 10,7 %

Od jaké výherní částky budete litovat, že jste si los nenechal/a pro sebe?
1 000 – 10 000 Kč 12 %
10 000 – 50 000 Kč 17,7 %
50 000 – 200 000 Kč 16,6 %
200 000  - 1 000 000 Kč 18,9 %
1 000 000 Kč a více 16,2 %
Nelitoval/a bych nikdy 40,8 %


Pozitivním zjištěním je bezesporu reakce na dotaz k výhernímu losu, který člověk sám obdrží. Bezmála 90 % dotázaných totiž uvedlo, že by se o získané peníze podělili s darujícím. „Výsledky mne velmi mile překvapily, ukazují na velkou snahu o soudržnost rodiny. Samozřejmě reálná výhra často vzbudí nečekané emoce a pozitivní záměr se nemusí vždy naplnit, nicméně už takto vyjádřená reakce ukazuje na sílu společnosti v oblasti rodinných vztahů,“ komentuje výsledky ankety psychoterapeut Lucian Kantor.


Stírání losů je současný fenomén

Momentálně na trhu s loteriemi nenajdete rychleji rostoucí segment. Zatímco v roce 2012 lidé nakoupili losy za zhruba 400 milionů korun, za uplynulý rok byla do trhu okamžitých loterií vložena už pětinásobně vyšší suma. Osobní zkušenost se stíráním losů má téměř každý dospělý člověk v České republice.

Za rostoucí popularitou stírání losů stojí hned několik faktorů. Jedním z nich je touha lidí znát výsledky loterie okamžitě bez nutnosti čekání na losování čísel. Losy jsou navíc oproti jiným hrám pro zákazníky více osobní. Lidé si vybírají takové losy, které jsou jim tematicky blízké, například ženy rády kupují emise s nádechem magie a osudovosti. Muži pak nejčastěji stírají los Rentiér, který skrývá hlavní výhru 50 tisíc korun měsíčně po dobu 5 let,“ popisuje Václav Friedmann. Losy v současnosti tvoří zhruba 16 % celkových tržeb Sazky a po nedávné akvizici společnosti Fortuna sázky se tento podíl ještě zvýší. Na popularitě nabírají rovněž speciální emise online losů, které mohou zákazníci stírat na webové stránce www.sazka.cz.
 
Češi si u Sazky ročně koupí 2-3 stírací losy a utratí za ně přibližně 300 korun. Okamžité loterie jsou dlouhodobě oblíbenější u ženské části populace, pro které je stírání příjemným odreagováním a zpestřením běžného dne. Losy jsou pro svou atraktivitu a způsob odkrývání výher také velmi často nakupovány ve skupině přátel, kteří společně stírají výherní pole v restauracích a kavárnách. Celkově jsou losy u zákazníků vnímány spíše jako zábava a neočekávají se u nich astronomické výhry, jako tomu je v případě Sportky nebo Eurojackpotu.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory Cookie. Rozumím
Zavřít   ✕ Pokud právě nejste přihlášeni na Facebooku nebo vám ještě nebylo 18 let, fanouškovská stránka se bohužel nezobrazí. Děkujeme za pochopení.
Pokračovat Zpět