Vklad Zavřít
Více informací
Méně informací

Zkuste si také

Takovou večeři jste ještě nezažili

27.09.2018 / 08:00
Vyhrajete v loterii a chcete vzít rodinu a známé na večeři? Pozvat někoho na ústřice, a zalít to drahým šampaňským – to není žádné umění. Máme lepší nápad jak uspořádat pořádnou hostinu.

Jak udělat moderní opulentní večeři vědí třeba na španělském ostrově Ibiza, v podniku Sublimotion. Ačkoliv menu pro jednu osobu dohromady stojí přes 40 tisíc korun, je to hit sezony. Podnik je na pláži a je v něm jediný stůl – pro dvanáct hostů. Ti vyjedou výtahem do interaktivní jídelny bez oken. Jméno každého zákazníka se promítne neonovým písmem přímo na samotný stůl.

Následuje večeře o 20 chodech, od tradiční až po molekulární kuchyni. Ale to není vše. Doplněk tvoří příval iluzí a kouzel, které se neustále linou prostorem za pomoci projekcí na stěny, technologických i multimediálních triků. Mezi jednotlivými chody se třeba ve sklenici „sám“ namíchá drink, obsluhují vás víly a dezerty se vznáší rovnou okolo Vás. 360 stupňové projekce tak strávníka mohou přenést pod Eiffelovku do Paříže, ale i na Severní pól.

V podniku kvůli tomu musí být dvakrát víc podpůrného personálu, než hostů. Obsluhu zajišťuje 27 lidí, včetně hudebníků, kouzelníků a techniků. A to ještě někdo musí umýt talíře. Celá večeře tak ale díky tomu působí jako na hraně mezi realitou a snem. Někdy ale není nutné zaměstnat víly a kouzelníky, aby člověk mohl povečeřet jako boháč.

Skromnost nade vše – někdy člověku bodne jen něco rychlého do ruky. A na to vsadili třeba v kanadském Vancouveru v bistru Dougie Dog. Rozhodli se nabídnout zákazníkům vůbec nejdražší hot dog na světě.

 

Párek je z hovězího Kobe – tedy z masa krav, které si žijí snad lépe, než průměrný středoevropan. Krávy jsou masírovány a dokrmovány pivem. Takže to bychom měli párek. Ten je ještě obložen jemným masem humra, který si poplaval ve vzácném koňaku Louis XIII. Navrch přijde ještě lanýžový olej. A šup s tím do pečiva. Svačina se jmenuje Dračí párek, a stojí zhruba dva tisíce korun. Za dva roky prodeje si ho objednala už tisícovka lidí. Kolik z nich si ho ale stejně dalo „s obojím“ – tedy polilo tatarkou a kečupem – už restaurace raději neuvedla. 

Foto: Sublimotion, Caters news agency

Logo Sazka - Bude to jen chvilinka
Zavřít   ✕ Pokud právě nejste přihlášeni na Facebooku nebo vám ještě nebylo 18 let, fanouškovská stránka se bohužel nezobrazí. Děkujeme za pochopení.
Pokračovat Zpět