Vklad Zavřít
Více informací
Méně informací

Zkuste si také

Češi špatné zprávy zavolají, SMS nestačí

08.12.2014 / 08:00
Češi mají jasnou představu o mobilní etiketě. Telefonování v prostředcích hromadné dopravy nebo u lékaře považují za faux pas spíše starší lidé, mladším vadí telefonáty během kulturních akcí nebo brzy ráno. Špatnou zprávu pak většina Čechů bez ohledu na věk sdělí raději telefonicky, místo aby psali krátkou textovou zprávu. Vyplývá to z průzkumu, který pro virtuálního operátora SAZKAmobil provedla společnost NMS Market Research.

Telefonovat v čekárně u lékaře považuje za nepřijatelné téměř polovina seniorů ve věku 60 – 75 let, ale jen 23 % mladších respondentů ve věku 18 – 50 let. Dalším prohřeškem je podle starších lidí telefonování v prostředcích městské a dálkové hromadné dopravy, za nepřijatelné ho označila pětina z nich. Telefonáty ostatních spolucestujících přitom vadí pouze 4 % dotázaných ze skupiny respondentů ve věku 18 – 50 let. „Mladší lidé zase dbají více na to, aby ostatní nerušili během kulturních akcí. Telefon si vypíná více než polovina z nich, zatímco seniorů necelá pětina“ říká Jan Schmiedhammer, ředitel SAZKAmobilu.

Dvě třetiny respondentů ve věku 18 -50 let považují za neslušné telefonování před 9:00 ráno, brzké telefonáty ale vadí jen třetině dotazovaných seniorů. Volání po 22:00 hodině večerní pak považuje za slušné 10 % seniorů, ale jen 6 % ostatních dotazovaných. Obě skupiny respondentů se shodly, že když chtějí sdělit špatnou zprávu, raději telefonují. Přednost před SMS dá v takovém případě 80 % seniorů a 56 % respondentů ve věku 18 – 50 let.

*V průzkumu, který pro SAZKAmobil  vypracovala společnost NMS Market Research, byli dotazování muži (58) i ženy (144) ve věku 60-75 let. Všichni respondenti jsou aktivními uživateli mobilního telefonu.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory Cookie. Rozumím
Zavřít   ✕ Pokud právě nejste přihlášeni na Facebooku nebo vám ještě nebylo 18 let, fanouškovská stránka se bohužel nezobrazí. Děkujeme za pochopení.
Pokračovat Zpět