Burgery, tequila, brýle, saponáty. Podniky, za kterými stojí světové hvězdy

Představte si hvězdy, které obdivujete, v obyčejné kanceláři, na jednáních, mezi designéry nebo v zákulisí restaurací. V roli byznysmenů si připisují úspěchy Robert DeNiro, Gwen Stefani, Mark Wahlberg, George Clooney nebo Jessica Alba. 

Přečtěte si také: Loterní multimilionářka radí, co dělat, až trefíte balík v loterii


Pojďme si přiznat, že celebrity to mají jednodušší. Když si vy otevřete kavárnu, musíte počítat i s možností neúspěchu. Když si ji otevře řekněme třeba George Clooney nebo Cameron Diaz, dá se čekat, že je jejich fanouškovská základna podpoří. Za podnikání Oskara nedostanou, přesto jim vynáší mnohdy víc, než jejich původní profese, například herectví nebo tvorba muziky a koncertování.
 

Mark Wahlberg: Wahlburgers


Restaurace s burgery, ale i výběrem zdravějších variant rychlého stravování, to je Wahlburger. Shoda se jménem slavného amerického herce Marka Wahlburger není nikterak náhodná. Herec se rozhodl podnikat v gastronomii, aby budoval něco pro svou rodinu a děti. Vy ho ale spíš znáte z hollywoodských trháků, případně jako rappera Marky Marka, který má na kontě hit Good Vibrations.

Své vedlejší podnikání rozjel Mark spolu s bratry Donniem a Paulem. Druhý jmenovaný je skvělý šéfkuchař, a tak se stará o sestavování menu všech restaurací jejich řetězce. Mark se pak hlavně věnuje strategickým rozhodnutím. První restauraci otevřeli bratři ve svém domácím městě, tedy v Los Angeles. Teď už je najdete v osmnácti státech USA, ale i v Kanadě, Londýně nebo Německu. Zbývá jen doufat, že Wahlburgers dorazí v dohledné době i k nám, protože podle skvělých recenzí, které podniky provázejí, je opravdu o co stát.
 

George Clooney: Casamigos


Pod španělským názvem se skrývá společnost na výrobu tequily. George Clooney a jeho kamarád Rande Gerber firmu založili, aby vyráběli vlastní tequilu jen pro sebe a své mlsné chuťové pohárky. Ovšem to se jim krapet vymklo z ruky, firma se roztočila a byla jednou z nejrychleji rostoucích palíren v Americe.

Už po čtyřech letech existence koupila Casamigos nadnárodní společnost Diageo a zaplatila za ni 1 miliardu dolarů. Jde samozřejmě o obří sumu, zvlášť když se k ní připočte skutečnost, že oba pánové do firmy investovali „pouhých“ 600 tisíc dolarů. Záliba v kvalitním alkoholu jim tak vynesla stovky milionů dolarů.
 

Gwen Stafanni: L.A.M.B.


Dioptrické brýle, které svou netradičností dobývají svět, to je obor, do kterého se vrhla zpěvačka skupiny No Doubt Gwen Stefanni. Ta je obdivovaná pro svůj specifický styl, protože kombinuje starou hollywoodskou módu s dnešním street stylem.

Všechno to začalo v roce 2003, kdy se Gwen rozhodla, že odstartuje malý designový projekt. Ten se ale jaksi trochu zvrhl. Brýle značky L.A.M.B. (Love Angel Music Baby) získávají ceny za design a na to zákazníci slyší - impérium vydělává 90 milionů dolarů ročně.
 

Robert de Niro: Nobu


V gastronomii podniká také herec Robert de Niro. Ten se před dvaceti lety spojil s japonským šéfkuchařem Nobu Matsuhisou a dneska spolu vlastní devětadvacet restaurací po celém světě, třeba v Mexiku, v Karibiku, v Asii, Jižní Americe, ale i v Evropě. A pokud byste chtěli jejich luxusní pokrmy ochutnat i vy, máme pro vás dobrou zprávu, nejblíž to máte do Nobu v Budapešti.

Společné podnikání obou mužů přitom začalo náhodou. Nobu je sice skvělý šéfkuchař, podnikání ale v krvi nemá. A tak se jeho restauracím příliš nedařilo. Pak ale do jeho podniku v Beverly Hills nakráčel Robert de Niro a tak mu chutnalo, že muži nabídl otevření restaurace v New Yorku. Nobu nejdřív odmítl, de Niro ho ale nakonec přesvědčil. A zbytek už znáte - 29 restaurací po celém světě.
 

Jessica Alba: The Honest Co.


Značka ekologických čistících prostředků a kosmetiky, kterou Jessica Alba založila už v roce 2011. Nabízí dekorativní kosmetiku, krémy, čistící prostředky, dětské plenky, kosmetiku a ubrousky.

Úspěch této společnosti je připisován hereččině slávě. Nicméně hodnota její firmy dosahuje téměř 2 miliardy dolarů, takže ať už je důvod úspěchu kdekoliv, Alba může být na sebe pyšná. Sice se herectví stále věnuje, ale v roli maminky a byznysmenky se vyloženě našla.

Možná i vy máte nějaký podnikatelský plán, u kterého jste si jisti, že by vám vydělal balík. K odstartování téměř každého podnikání jsou ale potřeba peníze. A ty vám může nadělit například Sportka. Losovat se bude ve středu a vy díky ní můžete být bohatší o desítky milionů.

Vsaďte si online na tomto odkazu.

Autoři fotografií: Marketing Week, Standard, The Richest, archivy společností.

Přečtěte si také