Stírací losy jsou mezi Čechy stále oblíbenější, potvrzují to i statistiky Sazky. Zatímco v roce 2013 si los u Sazky alespoň jednou koupilo zhruba 21 % lidí, letos je to 28 %, tzn., že si každý člověk 18+ koupí v průměru 2 losy ročně.

Sazka nabízí losy v různých hodnotách, od 10 do 300 korun. Zajímavým faktem je, že ačkoliv počet prodaných losů stoupá jen střídmě, tržby vzrostly oproti roku 2012 více než dvojnásobně.

„Jasným trendem je nákup losů ve vyšší cenové kategorii, kde ale zároveň lidé hrají o vyšší výhry. Například los Mega Cash za 200 korun má hlavní cenu 10 milionů, k tomu ještě přidává dalších 10 cen za 500 000 korun. Letos vydáváme i speciální losza 300 korun, který skrývá hlavní výhru 15 milionů a dalších nejmíň 90 alespoň tisícových výher “ říká Robert Chvátal, generální ředitel Sazky.

Z losů se taky staly originální vánoční dárky. Za celý loňský rok patřily losy s vánoční tématikou mezi ty nejprodávanější, oblíbené jsou ale i designy horoskopů nebo šťastných čísel. „Na vánoce čekáme velký zájem o vánoční losy, mezi které jsme letospřidali i speciální los, který zároveň slouží jako jmenovka na dárek nebo ke sváteční tabuli. Navíc si obdarovaný může jmenovku setřít a vyhrát až 100 000 korun,“ doplňuje generální ředitel Sazky Robert Chvátal.

Právě v posledním adventním týdnu rostou tržby za losy nejvýrazněji, což potvrzuje, že nákup dárků Češi opravdu nechávají na poslední chvíli. Například den před svátky, tedy 23. 12. se denní tržby za losy vloni ztrojnásobily.

Losy na rozdíl od loterie Češi vnímají víc jako zábavu, můžou si vybrat design, který se jim nejvíc líbí, a navíc se můžou dozvědět výsledek hry hned a nečekat tak na případnou výhru až do losování.